ammissioni aperteLa prova di ammissione per tutti coloro che (previa compilazione del modulo di preiscrizione on-line) fossero interessati ad iscriversi alla FSC a partire dal primo semestre dell'anno accademico 2016/2017, si svolgerà presso la nostra sede lunedì 19 settembre 2016 alle ore 9.

La prova d’ammissione prevede un test di cultura generale e un colloquio con i docenti.

Un test per valutare il livello di conoscenza della lingua inglese invece sarà svolto per i soli candidati ammessi il 3 ottobre alle 14.30.

ENGLISH:
The Faculty of the Sciences of Social Communication (FSC) at the Salesian Pontifical University (UPS) will conduct an admission test for all who are interested in enrolling from the first semester of the academic year 2016/2017. It will be held on the premises of the Faculty on Monday, September 19, 2016 at 9.00 a.m. Those interested may kindly fill the online application form.

The admission test will include a written exam of the candidate’s general knowledge and a personal interview with professors of the Faculty.

A test to assess the level of English will also be conducted on October 3 at 2.30 p.m. only for those who are admitted.